JOANNA GRABOWIECKA, reżyserka, AT im. A. Zelwerowicza w
Warszawie, dyplom Akacje
i cynamon. Montaże na podst. życia i twórczości Brunona Schulza.
Absolwentka: Arts du spectacle na Université Paris VIII, 2005; teatrologii, UJ, 2005; studium projektowania scenografii i dekoracji teatr., l’A.D.A.C., Paryż, 2002/2003. W 2004 odbyła staże w paryskim Théâtre de la Ville oraz w Comédie Française. Uczestniczka warsztatów dramaturgicznych Université d’été européenne – la mousson d’été w Pont-à-Mousson, Francja, 2006-2008; licznych warsztatów teatralnych i tanecznych m.in. pod kierunkiem Janusza Subicza i Nazareth Panadero
z Tanztheater Pina Bausch, Niemcy oraz Eduardo Gilio z Teatro Accion, Argentyna. Jej spektakle były pokazywane w Polsce, Francji, Serbii oraz w Niemczech, w tym w Thalia Theater na prestiżowym festiwalu Körber Studio Junge Regie. Autorka m.in. spektakli: Sen Eurydyki, Klub Żak; Pułapka Crescendo, Teatr Studio; Soliloquium mori, cz. I: H2O, Teatr Collegium Nobilium, Baal, TCN; czytań performatywnych,
w tym m.in.: Kamasutry, Elektry Sofoklesa, Księgi Psalmów, Laboratorium Dramatu; Postaci P. Charrasa, Klub Żak; Pamiętnik Dawida Rubinowicza, Teatr Żydowski. Asystentka Ivana Alexandre przy Cydzie P. Corneille’a, Teatr Polski w Warszawie, oraz Artura Urbańskiego przy spektaklu Kamień i popioły D. Danisa, Teatr Powszechny, Warszawa.Uczestniczyła w seminariach reżyserskich m.in.: Patrice'a Pavisa, Zbigniewa Zapasiewicza, Piotra Cieślaka, Piotra Cieplaka, Ivana Wyrypajewa. Otrzymała stypendium MKiDzN za osiągnięcia naukowe w r. 2008/2009.
i cynamon. Montaże na podst. życia i twórczości Brunona Schulza.
Absolwentka: Arts du spectacle na Université Paris VIII, 2005; teatrologii, UJ, 2005; studium projektowania scenografii i dekoracji teatr., l’A.D.A.C., Paryż, 2002/2003. W 2004 odbyła staże w paryskim Théâtre de la Ville oraz w Comédie Française. Uczestniczka warsztatów dramaturgicznych Université d’été européenne – la mousson d’été w Pont-à-Mousson, Francja, 2006-2008; licznych warsztatów teatralnych i tanecznych m.in. pod kierunkiem Janusza Subicza i Nazareth Panadero
z Tanztheater Pina Bausch, Niemcy oraz Eduardo Gilio z Teatro Accion, Argentyna. Jej spektakle były pokazywane w Polsce, Francji, Serbii oraz w Niemczech, w tym w Thalia Theater na prestiżowym festiwalu Körber Studio Junge Regie. Autorka m.in. spektakli: Sen Eurydyki, Klub Żak; Pułapka Crescendo, Teatr Studio; Soliloquium mori, cz. I: H2O, Teatr Collegium Nobilium, Baal, TCN; czytań performatywnych,
w tym m.in.: Kamasutry, Elektry Sofoklesa, Księgi Psalmów, Laboratorium Dramatu; Postaci P. Charrasa, Klub Żak; Pamiętnik Dawida Rubinowicza, Teatr Żydowski. Asystentka Ivana Alexandre przy Cydzie P. Corneille’a, Teatr Polski w Warszawie, oraz Artura Urbańskiego przy spektaklu Kamień i popioły D. Danisa, Teatr Powszechny, Warszawa.Uczestniczyła w seminariach reżyserskich m.in.: Patrice'a Pavisa, Zbigniewa Zapasiewicza, Piotra Cieślaka, Piotra Cieplaka, Ivana Wyrypajewa. Otrzymała stypendium MKiDzN za osiągnięcia naukowe w r. 2008/2009.
MAGDALENA MIŃKO, scenografka i kostiumografka.
Absolwentka Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. W 2011 roku uzyskała stopień licencjata na Kierunku Scenografia na warszawskiej ASP, gdzie obecnie kontynuuje studia II stopnia. Od 2009 roku jako grafik i ilustrator związana z magazynem QFANT, w którym od maja 2011 pełni funkcję Kierownika Redakcji Graficznej. Projektuje scenografię do studenckich etiud filmowych, teatralnych oraz wydarzeń artystycznych i kulturalnych.
Absolwentka Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. W 2011 roku uzyskała stopień licencjata na Kierunku Scenografia na warszawskiej ASP, gdzie obecnie kontynuuje studia II stopnia. Od 2009 roku jako grafik i ilustrator związana z magazynem QFANT, w którym od maja 2011 pełni funkcję Kierownika Redakcji Graficznej. Projektuje scenografię do studenckich etiud filmowych, teatralnych oraz wydarzeń artystycznych i kulturalnych.
JAKUB BURAKIEWICZ, student Wydziału Operatorskiego w
PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi. Jest autorem zdjęć do kilkunastu filmów
krótkometrażowych. Jego prace teatralne obejmują projekcje wideo oraz projekty
aranżacji świetlnych. Obecnie prowadzi przygotowania do filmu realizowanego
w Studiu im. Andrzeja Munka w ramach programu "30 minut". Założyciel domu produkcyjnego Koi Studio.
w Studiu im. Andrzeja Munka w ramach programu "30 minut". Założyciel domu produkcyjnego Koi Studio.
IZABELA MARIA ŚWIRKOWSKA, charakteryzatorka, stylistka,
projektantka.
Pracowała z Judytą Berłowską (Król IV S. Grochowiaka, Rekreacje wg prozy J.Andruchowycza), Joanną Grabowiecką (Solliloquium mori… na podst. Hamleta W. Shakespeare’a, Pułapka Crescendo na podst. Pułapki T. Różewicza) oraz przy dyplomach aktorskich Akademii Teatralnej w Warszawie w sezonie 2011/2012: Zabawa jak Nigdy W. Saroyana, reż. Wiesław Komasa, Przypadki Pana Jourdain wg Moliere’a, reż. Waldemara Śmigasiewicza, a także przy dyplomie reżyserskim Pawła Paszty Pokojówki J.Geneta. Jest także absolwentką Akademii Teatralnej na kierunku Wiedza o Teatrze, ze specjalizacją zarządzanie instytucjami kultury. Pracowała w Dziale Promocji Teatru Wielkiego - Opery Narodowej i w Dziale Producji Teatru Studio w Warszawie oraz przy licznych festiwalach m.in. WST, WFF i Festiwalu Gorzkie Żale. Obecnie studiuje projektowanie i kostiumologię
w Szkole Artystycznej Studio Sztuki w Warszawie, pisze o teatrze i maluje.
Pracowała z Judytą Berłowską (Król IV S. Grochowiaka, Rekreacje wg prozy J.Andruchowycza), Joanną Grabowiecką (Solliloquium mori… na podst. Hamleta W. Shakespeare’a, Pułapka Crescendo na podst. Pułapki T. Różewicza) oraz przy dyplomach aktorskich Akademii Teatralnej w Warszawie w sezonie 2011/2012: Zabawa jak Nigdy W. Saroyana, reż. Wiesław Komasa, Przypadki Pana Jourdain wg Moliere’a, reż. Waldemara Śmigasiewicza, a także przy dyplomie reżyserskim Pawła Paszty Pokojówki J.Geneta. Jest także absolwentką Akademii Teatralnej na kierunku Wiedza o Teatrze, ze specjalizacją zarządzanie instytucjami kultury. Pracowała w Dziale Promocji Teatru Wielkiego - Opery Narodowej i w Dziale Producji Teatru Studio w Warszawie oraz przy licznych festiwalach m.in. WST, WFF i Festiwalu Gorzkie Żale. Obecnie studiuje projektowanie i kostiumologię
w Szkole Artystycznej Studio Sztuki w Warszawie, pisze o teatrze i maluje.
KLARA BIELAWKA, aktorka teatralna, filmowa, telewizyjna.
Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie (2008). W 2007 roku Dialog opublikował jej sztukę Zrazy. Została nagrodzona Wyróżnieniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za rolę Joasa w przedstawieniu Sędziowie oraz za rolę Szen Te w przedstawieniu Dobry człowiek z Seczuanu na XXVI Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Za rolę Szen Te otrzymała Nagrodę Aktorską na Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych Setkani w Brnie. Zagrała m.in. w filmie Rewers Borysa Lankosza. W zespole Teatru Dramatycznego od 2008 roku. Tu zagrała m.in. w spektaklach Pawła Miśkiewicza (Alicja, nominacja do Feliksa), Radosława Rychcika (Fragmenty dyskursu miłosnego, Powstanie), Suse Wächter (Śmierć i dziewczyna), Marcina Libera (Wilk), Christiana Garcii (Glissando), Moniki Strzępki (W imię Jakuba S.), Macieja Postawnego (Don Kiszot, Krety i rajskie ptaki).
AGNIESZKA LUCYA, śpiewaczka operowa (mezzosopran
koloraturowy), pianistka i skrzypaczka. Urodzona w Polsce, wychowała się w
Niemczech, do których wyemigrowała wraz z rodzicami w wieku 12-tu lat. W 2005
roku otrzymała dyplom École Normale Supérieure de Musique w Paryżu. Jej
pierwszym wielkim sukcesem była interpretacja Stabat Mater K. Szymanowskiego w
katedrze bremeńskiej w maju 2005 roku. Od tamtej pory występuje jako solistka w
Niemczech, Francji, Japonii oraz w Polsce. Jej ogromne możliwości wokalne
pozwalają na swobodne poruszanie się po repertuarze barokowym, poprzez Mozarta,
Donizettiego, czy Rossiniego aż po kompozytorów współczesnych.
SYLWIA NAJAH, aktorka
teatralna i filmowa, tancerka, wokalistka.
Absolwentka m.in. PSM I i II stopnia w Opolu w klasie gitary oraz Studia Aktorskiego przy Teatrze Żydowskim w Warszawie. Dyplom aktora dramatu Komisji Egzaminacyjnej ZASP. Współpracuje
z Teatrem Królewskim w Wilanowie, Teatrem Ochoty i Teatrem Rampa (Tango Piazzolla). Grała
w Teatrze Powszechnym w Radomiu, Teatrze Wytwórnia w Warszawie oraz na Scenie Edukacyjnej Teatru Żydowskiego. Ma na swoim koncie udział w spektaklu muzycznym Dzieci Hioba w reż. Jacka Bończyka, na podst. którego została wydana płyta, m.in. z pieśniami w jidysz w jej wykonaniu. Grała w Teatrze Polskiego Radia oraz filmach (Wszyscy jesteśmy Chrystusami, Kochaj i tańcz). W Teatrze Żydowskim stworzyła m.in. role Hudl w Skrzypku na dachu, Ankę w Lamencie, Cypę we Śnie
o Goldfadenie oraz Rajsę w Strasznej Gospodzie.
Absolwentka m.in. PSM I i II stopnia w Opolu w klasie gitary oraz Studia Aktorskiego przy Teatrze Żydowskim w Warszawie. Dyplom aktora dramatu Komisji Egzaminacyjnej ZASP. Współpracuje
z Teatrem Królewskim w Wilanowie, Teatrem Ochoty i Teatrem Rampa (Tango Piazzolla). Grała
w Teatrze Powszechnym w Radomiu, Teatrze Wytwórnia w Warszawie oraz na Scenie Edukacyjnej Teatru Żydowskiego. Ma na swoim koncie udział w spektaklu muzycznym Dzieci Hioba w reż. Jacka Bończyka, na podst. którego została wydana płyta, m.in. z pieśniami w jidysz w jej wykonaniu. Grała w Teatrze Polskiego Radia oraz filmach (Wszyscy jesteśmy Chrystusami, Kochaj i tańcz). W Teatrze Żydowskim stworzyła m.in. role Hudl w Skrzypku na dachu, Ankę w Lamencie, Cypę we Śnie
o Goldfadenie oraz Rajsę w Strasznej Gospodzie.
ERNESTYNA WINNICKA, aktorka teatralna i filmowa.
Po ukończeniu Studia Aktorskiego przy Teatrze Żydowskim w Warszawie zdała eksternistyczny egzamin dla aktorów dramatu. Aktorka Teatru Polskiego w Szczecinie (1976-1977), Teatru Dramatycznego im. J. Szaniawskiego w Płocku, Teatru Narodowego w Warszawie (1978-1983) oraz Teatru Ochoty (1983-1993). Zagrała wiele ról w spektaklach reżyserowanych przez Adama Hanuszkiewicza (m.in. Katarzynę Iwanownę w Braciach Karamazow, Arycję w Fedrze, Katarzynę w Dekameronie, Anioła w Samuelu Zborowskim). Wielokrotnie grała w przedstawieniach Juliusza Machulskiego, m.in. w Pannie Julii, Balladynie, Hamlecie, Wszystko w ogrodzie oraz w Zbrodni i karze. Można ją zobaczyć w kilku filmach, np. w Nie było słońca tej wiosny, Austerii, Trędowatej oraz I skrzypce przestały grać. W zespole Teatru Żydowskiego od 1993 roku. Tu zagrała m.in. w spektaklach reżyserowanych przez Dorotę Ignatjew, Piotra Cieplaka i Michała Zadarę. W 2009 roku otrzymała odznakę Zasłużony dla Kultury Polskiej.
Po ukończeniu Studia Aktorskiego przy Teatrze Żydowskim w Warszawie zdała eksternistyczny egzamin dla aktorów dramatu. Aktorka Teatru Polskiego w Szczecinie (1976-1977), Teatru Dramatycznego im. J. Szaniawskiego w Płocku, Teatru Narodowego w Warszawie (1978-1983) oraz Teatru Ochoty (1983-1993). Zagrała wiele ról w spektaklach reżyserowanych przez Adama Hanuszkiewicza (m.in. Katarzynę Iwanownę w Braciach Karamazow, Arycję w Fedrze, Katarzynę w Dekameronie, Anioła w Samuelu Zborowskim). Wielokrotnie grała w przedstawieniach Juliusza Machulskiego, m.in. w Pannie Julii, Balladynie, Hamlecie, Wszystko w ogrodzie oraz w Zbrodni i karze. Można ją zobaczyć w kilku filmach, np. w Nie było słońca tej wiosny, Austerii, Trędowatej oraz I skrzypce przestały grać. W zespole Teatru Żydowskiego od 1993 roku. Tu zagrała m.in. w spektaklach reżyserowanych przez Dorotę Ignatjew, Piotra Cieplaka i Michała Zadarę. W 2009 roku otrzymała odznakę Zasłużony dla Kultury Polskiej.